Benefietfeest Sensational Blue groot succes
Enthousiaste bezoekers, goede muziek, een prachtige setting en een recordopbrengst voor het goede doel. Dat waren de succesvolle ingrediënten voor benefietfeest Sensational Blue dat afgelopen zaterdag plaatsvond in Anafora Parkrestaurant in Leidsche Rijn. Het benefietfeest, dat jaarlijks georganiseerd wordt door Ladies’ Circle De Haar, heeft dit jaar € 12.000,- opgehaald voor het goede doel; Stichting De Jonge Weduwe. Sensational Blue trok ruim 350 bezoekers en was hiermee groter dan ooit. Kaarten voor het feest waren een aantal weken voor aanvang al volledig uitverkocht.
‘Een fantastisch feest met een geweldig resultaat voor het goede doel’, aldus Vevita Eichberger, voorzitster van Ladies’ Circle De Haar. ‘We zijn ongelofelijk blij dat we met deze opbrengst, via Stichting De Jonge Weduwe, iets kunnen betekenen voor jonge vrouwen die er alleen voor komen te staan’. Stichting de Jonge Weduwe ondersteunt jonge vrouwen met minderjarige kinderen na het verlies van hun partner.
Begrip in de regio
Het benefietfeest Sensational wordt al een aantal jaren succesvol georganiseerd en is inmiddels een begrip in de regio geworden. Het feest kon ook dit jaar weer rekenen op een groot aantal trouwe bezoekers. Anafora was voor de gelegenheid omgebouwd tot een heuse feestlocatie met een ruime dansvloer, fotobooth en er was een speciale wijn- en cocktailbar. De muziek was in handen van DJ White Vision, ondersteunt door een saxofonist, percussionist en een mooie lichtshow. De sfeer zat er de hele avond goed in. Er werd uitbundig gedanst en gefeest. Ook vond er een loterij plaats. De loten, waarmee onder meer een weekend cabrio rijden gewonnen kon worden, vonden gretig aftrek onder de bezoekers.
Sponsoren
Het succes van het benefietfeest Sensational rust voor een groot deel op de inzet van regionale sponsoren. De sponsoropbrengsten waren nooit eerder zo hoog. Maar ook de bezoekers, de band, het personeel van Anafora en alle andere mensen die zich voor Sensational hebben ingezet, omarmden het goede doel massaal. ‘Dat was echt geweldig om te zien. Zonder hen was dit nooit gelukt’, aldus Eichberger.
Sensational Blue is mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsoren Beumer Garantiemakelaars, DHL, Courseware, Bouwbedrijf Kok, Automuntstad, Anafora Parkrestaurant, Reyer Lafeber (i.s.m. Lindberg), Partou Kinderopvang, Van Vliet Buitenruimtes en Groenvoorzieningen, Element Offices, Tandarts Kees van Beekum, Verder en DJ White Vision, de ‘Vrienden van Sensational’ Joust B.V., MARKdierenarts, Loodgietersbedrijf M. van Noort, Mediq en Albert Heijn Vleuterweide, vele lokale loterijsponsoren, De Vormgevers en Todays.
Over Stichting De Jonge Weduwe
Stichting De Jonge Weduwe ondersteunt jonge vrouwen met minderjarige kinderen na het verlies van hun levenspartner. De Stichting is in 2012 opgericht door Petra en Mireille van Rij. De man van Petra, wedstrijdzeiler Hans Horrevoets, verongelukte tijdens de Volvo Ocean Race 2005-2006. Petra bleef, zwanger en met een peuter van anderhalf, ontredderd achter. In haar boek ‘Gisteren was alles nog goed’ vertelt Petra haar verhaal, het proces van verdriet en wanhoop, maar ook van kracht en de bewuste keuze om weer te gaan leven.
Over Ladies’ Circle De Haar
Ladies’ Circle De Haar is een serviceclub voor vrouwen tot 45 jaar en bestaat uit 18 vrouwen uit de regio. Naast het streven naar vriendschap en gezelligheid zijn zij vooral maatschappelijk betrokken. Dit vertaalt zich in ‘handen uit de mouwen’ projecten en concrete fundraise-activiteiten, bijvoorbeeld de Sensational benefietfeesten.